fredag den 8. april 2011

join.me. Fjern kontrol fra iPhones og Android

Hvordan overtager du din mors eller venners computer, når du står i Bilka?? Svaret er "join.me", en hjemmeside hvor du kan oprette en online session, som gør du kan overtager en computer remote. Flere kender "Teamviewer" og sværger til denne, funktionen er også den samme, men syntes alligevel denne her er lidt fiks, specielt efter jeg har siddet på min HTC Desire og kikket på min computer skærm (har du ikke noget at lave ville min kone nok sig!!!), jeg kan zoome ind og ud og chatte, lave et konference kald, som ikke kan anbefales da det er til +1 og derfor er nok er rimeligt dyrt.

Prøv at gå på http://join.me, opret et møde ved at trykke på "share", du bliver nu bedt om at installere en .exe fil og vupti du er klar til at dele din skærm, både med iphones og android telefoner, men også med andre computere. Hvis man, som jeg, har en HTC Desire, så skal jeg hente en app på Android Market, og når jeg modtager koden fra den som holder mødet starter jeg blot app'en indtaster kode, og så er jeg på og kan følge alt hvad der sker på skærmen.

Nemt og billigt....det er faktisk gratis :)

Ingen kommentarer: